woensdag 23 januari 2013

Diepvries + poplieren

Vanmorgen eerst de diepvries schoongemaakt. Mooi vriesweer dus alles in golfkartondozen buiten zetten, diepvries schoonkrabben in 15 min. Toen kwamen de werkers van het loonbedrijf met een grote kraan en een personenauto. In 3 kwartier 5 grote populieren en een els omzagen en netjes in de wei naast mijn huis neergelegd.
 Eerst wordt er een inkeping uit de boom gezaagd aan de kant waarop die moet neervallen.
De grote kraan paraat om de populier om te duwen, hij mag niet op mijn huis vallen!! Daarna aan de andere zijde zagen en als de boom gaat kraken geeft de kraanwagen een duwtje en hups, daar gaat ie.
Op het volgende film zie je de vijfde en laatste populier omgaan:




En daar liggen ze dan, klaar om verwerkt te worden tot brandhout.

Daarna de diepvries ingepakt, gegeten en mijn middagdutje gedaan. Daarna aan het zagen! 5 populieren van 30 m leveren ongeveer 12 m3 vast hout  = 18 m3 gestapeld. Nu vooral bezig met de kleine takken, het resthout opstapelen en het brandhout in het houthok.  Hopelijk kan ik nog wat verkopen, het is wel wat veel hout.

1 opmerking:

  1. Tis natuurlijk nodig, maar tevens raakt het mij ook als ik zo'n grote boom dan daar zie liggen, maar ja zo is het leven.....komen en gaan.
    lieve groet, Marianne

    BeantwoordenVerwijderen