dinsdag 27 maart 2012

Gamma in de bocht!!

In een nieuwsbrief biedt u een hartman tuinset aan voor € 199,--, alleen geldig op zaterdag en zondag. Ik op zaterdag naar de Gamma in Oldenzaal.
Stap 1: Gegevens invoeren: geen probleem
stap 2: Bon printen: geen probleem
stap 3: Ga naar uw Gamma-bouwmarkt: wat een probleem! Bij Gamma Oldenzaal eerst zoeken naar de tuinset. M1, M2 en M3 zijn de drie betrokken medewerkers van Gamma.
Ik kom met de kortingsbon aan de kassa en vraag waar ik die aanbieding  kan vinden.
M1: Oh, is die in de reclame met korting? Even vragen.
M2: Die moet daar ergens in een gangpad staan.
We lopen de hele zaak door, maar niet die tuinset te vinden. Na raadpleging van een andere medewerker gaan we naar de goede plek.
M2: Hier hoort die te staan. Daar staan wel de stoelen, maar geen tafel.
M1: Toch wel, hier staan wel Hartman-stoelen, maar  geen tafel. Even iemand anders bellen.
M3: De tafel staat daar wel, maar de bijbehorende stoelen zijn er niet. Nee, er is 1 tafel en er zijn geen bijbehorende stoelen.
M1: Maar u kunt de set wel bestellen.
Dus ik naar de balie: gegevens invoeren voor de bestelling. Moest ik wel even 20% (of € 20.00) aanbetaling doen. Waarom? Ik wilde eerste de stoelen zien voordat ik overging tot aankoop. Werd toen al aardig kwaad door de moeite die je moet doen om een aanbieding te bemachtigen, mede omdat ik nog een afspraak had.
M1: Nee, als je de stoelen niet goed vindt, dan krijg je je geld terug (waarom dan eerst aanbetaling?). Hé, ik kan de gegevens niet in de computer vinden. Ja, toen toch wel.
Toen moest mijn Gamma-pas  nog even gescand worden, maar op de computer met de scanner moest eerst iets anders gedaan worden. Ondertussen meer dan 20 minuten verder en ik had een afspraak. Nee, eerst even het klusje op de andere computer afmaken. Daarna zou de betaling dan nog moeten plaatsvinden! Dat duurde te lang en ik moest echt weg. Ik vroeg mijn pas en visitekaartje terug en de M1 verscheurde demonstratief de reserveringsbon.
M1: Nou, dan gaat de aankoop met korting niet door.
Er werd ook niet naar een andere oplossing gezocht, dus zeker geen klantgerichte benadering.
Stap 4: afrekenen bij de kassa: zover kwam ik niet.

Ik ben een Gamma-fan maar een dergelijke onverschillige en en onvakkundige bediening heb ik nog nooit meegemaakt. Helaas dus een aanbieding van niets, geen tuinset!
 
Het hoofdkantoor van Gamma is niet te bereiken. Als je klachten hebt moet je dat regelen met de winkel waar je klachten over hebt!!!!!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten